Veckans Träning 1



Vi har kommit igång så smått med både kondition och styrka. Nu tar vi ett steg till. För att styra upp min och din träning lite extra gör jag en vecko-planering.



Måndag: Ta en tur till din lokala simhall för att simma. Försök simma längder i 45 min. (Orkar du inte gör det inget om du vilar en stund mellan varven). Ta sedan vara på möjligheterna att ha det lite extra skönt - duscha länge, bubbla, basta, sola...! 

Tisdag: Andra passet med styrketräning. Gå igenom samma rutin som första styrketräningspasset. Avsluta med en skön stretch (så småningom kommer jag lägga ut ett program för stretching, så länge hittar några bra rörelser här).

Onsdag: Knyt löpskorna ordentligt och ge dig ut på en 40 min powerwalk eller jogg. Ett alternativ är att gå i 5 min - jogga i 10 min - gå i 5 min - jogga i 10 min - gå avslappnat i 10 min.

Torsdag: Njut av en dags vila! Köp ett nytt nagellack och gör en hemma-manikyr.

Fredag: Promenera i 40 min någon gång under dagen så att du riktigt kan slappna av framför TV:n på kvällen.

Lördag & Söndag: Passa på att vara utomhus så mycket du kan. 1 timme om dagen!



Jag åker på en roadtrip till södra Sverige från tisdag till fredag den här veckan, men hoppas att jag kommer kunna hålla igång med träningen och updatera bloggen ändå!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Å hej å hå här var det träning överallt :)

Oj så kul att du hittade mig o tack så mycket för kommentaren! Jooo det går att bli frisk jag lovar dig det. Det är jag ett levande bevis på, och nu tänker jag inte på helheten dvs alltifrån "normalt tänkande, beteende och vikt m.m.

Lycka till och ha en fortsatt fin kväll

2009-01-18 @ 21:44:26
Postat av: Åsa

Hmmm det smög sig in ett litet fel där i meningen. Ta bort inte före "på helheten". Och nu tänker jag på helheten ska det vara o inget annat :)

kram

2009-01-18 @ 21:46:23
URL: http://www.fdana.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Cookie!



Du får gärna länka till min lilla blogg.. som jag skriver på ibland i alla fall. Puss från Hanna

2009-01-19 @ 01:14:45
URL: http://enhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0