Veckans Träning 3



Vecka 3 börjar med ett fokus på vardagsmotionen!



Måndag:
Packa ner löp- eller promenadskorna i jobbväskan så att du kan springa/promenera hem, ta en tur på lunchen, eller varför inte både och?!

Tisdag: Kliv av bussen/spårvagnen/tåget 1-2 hållplatser för tidigt. Gå resten av vägen.

Onsdag: Styrka. Gå igenom styrkeprogrammet 2 gånger med samma antal repetitioner som förra gången (2 x 15). Bygg på de övningar som känns lätta med några extra repetitioner. Avlsuta med en skön stretch.

Torsdag: Simning. Ta en tur till simhallen, försök simma i 45 min - och se hur många fler längder du orkar den här gången! 

Fredag: Dans är både roligt och utmärkt motion! Prova ett danspass på ditt lokala gym, eller dansa runt medan du uträttar dina hushållssysslor.

Lördag & Söndag: Försök återigen att vara aktiv utomhus. Passa på att njuta av lite tidig vårsol - ta vara på 1,5 timmar frisk luft om dagen om vädret är fint! Om du vill kan du dela upp tiden på 1 timme ena dagen och 2 timmar nästa dag.

Svan på ån



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har redan varit ute i slottsskogen en timme nu på morgonen. Skönt, sju minus och sol! De började borra strax efter sju så då gick det inte att vara hemma. Nu ska jag fly till stan också, får hjärnskador av att vara hemma. Puss min vän!

2009-02-02 @ 10:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0