Min kropp är mitt tempel

Jag tror att jag på sista tiden har insett att, trots att jag bara är 23, min kropp faktiskt kommer att åldras. Och kanske har den redan börjat lite. Känns inte en utekväll lite mer i kroppen dagen efter? Börjar inte huden säcka lite på vissa ställen?

Jag har förstått att det aldrig är för sent att börja ta hand om sig, men det är också svårare att ta sig ur dåliga vanor ju äldre man blir.

Min kropp är mitt tempel, det är inuti mig som det som vissa kallar det Gudomliga bor. Egentligen har jag inget mer i livet än min kropp. Ett stort tack till Naturen och det Gudomliga för det! Nu behöver jag inte bekymra mig för något annat än att min kropp i slutänden ska må bra.


Är Du tacksam för vad Du har?

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0