Klarade Mig Undan Regnet



Cykelturen till jobbet blev inte alls regning, utan bara uppfriskande skön! Både till och från jobbet trampade jag  - och cyklande kommer det att bli mera av. 

Har du en cykel så damma av den och ge vardagsmotionen en chans! Jag tror inte att du kommer ångra dig.

Morgonen har varit lång idag. Sis väckte mig med ett "Kan du göra i ordning mig om 10 minuter?".  Jag svarade med ett bestämt "Nej, jag sover!" - innan jag kom på att jag faktiskt lovat att fixa hår och make-up på henne inför dagens skolavslutning. Sagt och gjort, det blev en rosett i håret och ögon sotade med bronsskugga. Snyggt!

Frukost tog Älsklingen och jag på Espresso House. Sedan vandrade vi genom stan och provsmakade franska delikatesser på en helt underbar marknad mitt i Staden.

Har du varit på marknad i ett Medelhavsland någon gång?
Precis så var såg vårt lilla torg ut idag. Mängder av färska frukter och grönsaker, underbara oliver, 100 sorters ost, salami, baguetter och hela stånd fyllda med andra godsaker. Inte ett syntetiskt konserveringsmedel eller färgämne så långt ögat kan nå! Fantastiskt!

Jag köpte fransk nougat. Mmmm...

Och allt detta, inklusive äkta fransmän som försäljare, på torget i min lilla svenska stad. En stor applåd för det!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0