Att Träna När Man Är Sjuk?



Jag har ofta väldigt svårt att sitta stilla. Även när jag är sjuk. Jag har nästan svårare att sitta stilla när jag är sjuk.

I det senaste numret av iForm skriver Jerk W Langer att man faktiskt kan träna lite fast man är förkyld. Men man ska hålla sig till måttlig träning, inte svettas och komma ihåg att ta med en näsduk!

Därför kan vi nog kan ta en promenad idag. 30 min, det klarar vi! Har du klarat dig undan förkylningsepidemin? Se till att du får upp pulsen under promenaden. Jag får väl ta min i ett lugnare tempo.

Imorgon tänkte jag mig valfri aktivitet utomhus. Gå, spring, cykla, lek med barnen, pyssla i trädgården eller åk pulka - listan kan göras lång. Det viktigaste är att det ger massor med frisk luft!

Jag ska åka till stallet och se på när Syster och Hästen tränar. Det blir nog kallt - så fram med vantar, mössa och halsduk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0