Mmm, Mandag Middag!



Ni far ursakta bristen pa prickar i det har inlagget. Jag tog inte med mig laptopen till skolan...

Tanken var ju saklart att jag skulle posta nagra forslag till mandagens middag igar. Lika klart glomde jag det - forstas! Hittade du anda nagot gott att laga?

Jag svangde ihop en snabb pasta - Fettucine med Kyckling och Sparris:

4 pers

4 kycklinglar fileer (lite saftigare an brost fileer), strimlade
1 knippe varlokar, i kvartar
1 msk vitvins- eller balsamvinager
1 msk soja
1 dl vatten
1-2 knippen sparris, farsk eller fryst, i mindre bitar
250 g fettucine pasta (fullkorn, om du vill, men jag foredrar den vita)
2 msk grovkornig honungssenap
ev. 2-4 msk ricotta

flingsalt & nymald svartpeppar

Fras kyckling och varlok i en stekpanna med lite olivolja. Nar kycklingen fatt fin stekyta, hall pa vinager, soja och vatten och lat puttra tills kycklingen ar klar. Hall pa mer vatten om det nastan kokat bort.

Koka under tiden fettucinen i latt saltat vatten. Koka sparrisen, men lat den bahalla lite tuggmotstand.

Blanda pasta och sparris med kycklingen och varloken. Tilsatt senap - och garna lite ricottaost for en kramigare pasta.

Lat bli varmt och servera genast.

Smaklig maltid!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0