Glomde Planeringen



Forlat, jag glomde planeringen for "Veckans Traning 6" hemma... Se det som att du far en bonusdag att vila ut pa idag!

Uppdatering kommer imorgon. Tills vidare bjuder jag pa ett smarrigt recept att prova ikvall. Jag har aldrig lagat mycket vegetarisk mat tidigare, men har nyligen fatt upp ogonen for hur mycket mojligheter det finns i vego-varlden. Jag alskar utmaningar i koket - och nu har turen kommit till tofu.

Jag ser inte vegetarisk mat som varken en for- eller nackdel nar det kommer till halsa. Jag tycker att vegetariska alternativ borde vara lika naturliga pa middagsbordet och icke-vegetariska. Att jag fatt dille pa att laga tofu nu beror enbart pa nyfikenhet!

Vet du vad skillnaden pa vanlig tofun och den fasta varianten ar? Vilken sort bor anvandas till vad?



Tofu- och gronsakswok med nudlar

4 pers

500 g tofu, tarnad
4 schalottenlokar, tunt skivade
2 paprikor (valfria farger), urkarnade och strimlade
2 morotter, skivade eller strimlade
150 g champinjoner, skivade
2 msk soja
2 msk oyster sauce


Hetta upp olja i en djup wokpanna. Fras tofu tills den fatt farg. Tillsatt schalottenlok, paprika, morotter och champinjoner och fras pa hog varme. Gronsakerna ska fortfarande ha kvar sin krispighet. Hall pa soja och oyster suace och lat puttra ytterligare 1-2 minuter.

Servera med glasnudlar alt. ris, soja och sweet-chili sas.

Prova ocksa:

 - Sugar snap peas, pumpa och koriander
 - Sockerartor, citrongras och bok choy


Smaklig maltid!

P.S. At med pinnar - mycket roligare an kniv och gaffel! D.S.



Kommentarer
Postat av: Louise

JA! Heja vegetariska recept. Ska skriva upp den där på matschemat. Puss puss!

2009-02-23 @ 17:55:50
URL: http://beinglouise.blogg.se/
Postat av: Roger

Hejje! :)



Ja, men vi kan ju göra ett försök... Har ju inte skadat någon innan så... :)



Men kan ju ta det via mail eller MSN isåfall, vad tycker du?



Du verkar iaf har många vettiga ideér när det kommer till mat och när man tränar en del som jag gör... Jag vet ju en del, men aldrig fel med tips och input från annat håll... :)



Hoppas hon har en bra dag...



/Rogge

2009-02-26 @ 11:57:02
URL: http://www.stardustblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0