En Ny Vecka



Måndag:
Packa ner löp- eller promenadskorna i jobbväskan så att du kan springa/promenera hem, ta en tur på lunchen, eller varför inte både och?!



Dagens utmaning bestod i att få in lite mer motion i arbetsdagen. Att promenera till eller från jobbet är ett underbart sätt att börja eller avsluta en dag fylld av arbete. Om vägen till jobbet är alldeles för lång fungerar det utmärkt att ta en promenad på lunchen. Plocka med dig en kollega om du vill ha sällskap - njut av dagsljuset och den friska luften!

Hur mycket promenad kunde du pussla in i din dag?

Jag har lov - därför har jag inget jobb och ingen skola att gå till. Jag får helt enkelt hitta andra vägar till vardagsmotionen. Idag gick jag med Mamma och Vännen till Simhallen. Sedan gick vi hem. Jag gick på stan och uträttade ärenden. Sedan åkte jag och Syster till stallet, där jag hjälpte till med diverse sysslor. Allt som allt inbringade det 5000 steg. Vardagsmotion i ett nötskal.

Snart börjar skolan igen och då kan även jag njuta av två sköna promenader per dag!

    
Bilder av min väg till skolan



Kommentarer
Postat av: Jessica

Men hallå! Vart går du i skolan? Om jag hade sån väg till mitt jobb skulle jag gladerligen promenera varje dag :-)

2009-02-02 @ 21:28:22
URL: http://jessicasinspiration.blogg.se/
Postat av: vanessa

Titta gärna förbi min blogg:)

2009-02-02 @ 23:06:08
URL: http://vanessabrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0